Hva kan vi hjelpe med?

Hjelpesenter
Refusjoner og klageprosedyrer
Hva gjør jeg når en pakke er skadet?

I henhold til Lov om Vegfraktavtaler er fraktførers ansvar begrenset til 17 SDR per kilo. SDR (Special Drawing Rights) er en internasjonal verdimåler som brukes i transportretten. Kursen på SDR noteres daglig og kan finnes i bankenes og avisenes valutalister. Per 06.10.2023 er SDR-kursen kr. 14,41. En pakke på 1 kilo vil med denne kursen erstattes med kr. 244,97 (17 x 14,41 x 1).

Hvis du sender relativt lette varer av høy verdi, kan det være fordelaktig å tegne en egen vareforsikring via ditt forsikringsselskap som dekker resterende tap.

Merk:

Transportørene har ingen erstatningsansvar for fraktalternativene "Pakke i postkassen" eller "Mypack Home Small." Dersom varen har høy verdi, anbefales det derfor ikke å bruke postkasse-produkter.

Registrere skadesak

Profrakt har som tredjepart ingen ansvar for eventuelle skader eller tap som oppstår under transporten av forsendelsen din, men vi vil gjøre alt vi kan for å hjelpe deg med å løse eventuelle problemer. For å få hjelp raskest mulig, vennligst send oss nødvendig informasjon umiddelbart etter at du blir klar over skaden. Transportørene har en kort frist for når en skade kan meldes inn; den må meldes inn innen 7 dager etter utlevering, så vær rask med håndteringen av skader.

Søk opp sendingen

For å melde inn en skade, logg deg inn på adminpanel.no og søk opp sendingen ved hjelp av sendingsnummeret eller mottakers navn. Klikk deretter på livbøyen ved sendingsraden.

Tips! Du kan endre rekkefølge og synlige kolonner i Adminpanel ved å klikke på tannhjulet til høyre på kolonneoverskriftene.

Registrere skadesak

Etter at du har klikket på livbøyen, kan du sende en henvendelse vedrørende forsendelsen. Velg "Skadet" i feltet for type problemstilling, og skriv inn en beskjed om skaden i meldingsfeltet.

For å håndtere skadesaken raskt og problemfritt, er det viktig at transportøren mottar all nødvendig informasjon omgående. Beskriv skaden på både esken og produktet ved mottak hos kunden og spesifiser følgende:

  • Kravbeløp eks. mva.
  • Vekt av varen uten emballasje
  • Hvis det er en flerkolli-sending, oppgi kollinummer på skadet pakke.

Transportørene krever også bilder som dokumentasjon, så legg ved følgende:

  • Bilde av skadet eske utvendig
  • Bilde av skaden på produktet
  • Bilde eller informasjon om innvendig forpakning
  • Innkjøpsfaktura

Transportørene stiller strenge krav til informasjon og dokumentasjon, så vær tydelig i skadebeskrivelsen. Husk også å informere kunden om behovet for bilder når de rapporterer en skade.

Send inn saken og vent på tilbakemelding fra oss. Du vil bli varslet via e-post når vi har besvart saken din i Adminpanel. Behandlingstiden varierer per transportør og avhenger av sesong og bemanning, men det viktigste er at skadesaken er registrert med nødvendig informasjon innen 7 dager.

Hva skjer så?

Når vi mottar henvendelsen din, kontakter vi transportøren på dine vegne og håndterer saken for deg. Du vil normalt sett motta et svar innen 24-48 timer, ofte kortere, avhengig av tilbakemeldingen fra transportøren. Følg med i adminpanelet for oppdateringer, da transportøren kan ha tilleggsspørsmål om skadesaken.

Kontakt oss dersom du har spørsmål utover dette. Vår support er kostnadsfri.

Ha en fin dag videre!

Profrakt

Viktig:

Profrakt fungerer kun som en tredjepart mellom deg som avsender og fraktselskapene som utfører fraktoppdraget. Profrakt har derfor ingen ansvar for skader eller tap som oppstår under transporten. Det er viktig å sørge for tilstrekkelig forsikring for å beskytte forsendelsen under transport. Hvis du opplever et problem med forsendelsen, kontakt oss så snart som mulig, og vi vil hjelpe deg med å kontakte fraktselskapet og finne en løsning.

For å beskytte deg selv og forsendelsen din, kan det være lurt å kjøpe ekstra forsikring for å dekke eventuelle tap under transporten. Sørg for å undersøke og sammenligne de forskjellige forsikringsalternativene som er tilgjengelige for å finne den beste dekningen for dine behov.

Som en variabel del av prisen legger Bring på et drivstofftillegg for pakker og gods sendt gjennom Brings transportflåte.

Version 21 June 2022
Denne nettsiden bruker cookies, og nederst på denne siden får du en komplett oversikt over hvilke.
Vi bruker informasjonskapsler blant annet for å gjenkjenne deg som bruker i form av et anonymt id-nummer. Denne identifiseringen gjøres for å analysere trafikken på nettstedet og for å oppnå mer presis og relevant markedsføring i form av målretting av annonser.
For markedsføringsformål deler vi informasjon om hvordan du bruker nettstedet vårt med partnerne våre innen sosiale medier og annonsering, som kan kombinere den med annen informasjon du har gjort tilgjengelig for dem, eller som de har samlet inn gjennom din bruk av tjenestene deres. Les mer om hvilke opplysninger vi samler og hva vi ber om samtykke til i vår personvernerklæring.
Cookies er altså små tekstfiler som brukes av nettsteder for å holde styr på ulike opplysninger om de som besøker nettstedet. Filene lagres i din nettleser på din PC eller mobilenhet, og du kan derfor bruke innstillingene i din nettleser til å avvise dem eller slette dem.

Praktiske frakt-løsninger direkte i Mystore

I tillegg til at en cookie kan lagre valg du har gjort på et nettsted (som valg av språk eller varer lagt i handlekurv) benyttes ofte cookies til å lagre id-nummer. Dette gjør at opplysninger om deg og din bruk av nettstedet kan lagres i andre databaser, med en henvisning til dette id-nummeret. På den måten kan vi analysere hvordan ulike brukere benytter nettstedet uten at vi trenger å identifisere dem med navn eller andre personopplysninger.

I personopplysningsloven

I personopplysningsloven og GDPR er slike anonyme id-nummer allikevel definert som personopplysninger, og vi må derfor ha et lovlig behandlingsgrunnlag for å samle, lagre og behandle slike opplysninger. Hvilket behandlingsgrunnlag vi baserer oss på for ulike opplysninger og ulike formål er beskrevet i vår personvernerklæring.
Dersom behandlingsgrunnlaget er "legitim interesse/interesseavveiing" vil du oppleve at vi tillater ulike verktøy å lagre cookies i din nettleser uavhengig av hvorvidt du har tatt et valg eller ikke. Du kan allikevel slette eller sperre slike cookies ved å bruke funksjoner i nettleseren din.

For markedsføringsformål deler

Dersom behandlingsgrunnlaget er "samtykke" forholder vi oss til det valget du tar i varselet som dukker opp når du besøker nettstedet, og vi anser ikke samtykke som gitt før du har tatt et aktivt valg.Dersom du tidligere har tatt et valg vil du ikke få varselet på nytt, så lenge den cookien som husker dette valget er aktiv.

Har denne artikkelen hjulpet deg?