Hva kan vi hjelpe med?

Hjelpesenter
Profrakt portal
Kunderegister
Hvordan fungerer kunderegisteret i Adminpanel?

Kunderegisteret er designet for å hjelpe deg med å administrere og lagre kontaktinformasjon knyttet til frakt. Du kan enkelt legge til, redigere, slette og organisere kontakter på ett sted, slik at all viktig informasjon alltid er tilgjengelig for logistikk- og fraktoperasjoner. Denne brukermanualen vil veilede deg gjennom hovedfunksjonene i kunderegisteret.

Merk at dersom forsendelser opprettes gjennom integrasjon mot nettbutikk (ex Wildrobot og E2) så vil kontakter automatisk opprettes i Adminpanel basert på infomrasjonen som kommer inn i systemet. Stegene under dreier seg i hovedsak om manuell oppretting av kunder i Adminpanel.

For å begynne å bruke kunderegisteret, gå til 'Kunderegister'-delen i logistikksystemet.

Opprett ny kontakt

Hvis du ikke har noen kontakter i kunderegisteret ennå, vil en tom visning gi deg beskjed. Her kan du opprette en ny kontakt ved å klikke på knappen '+Ny kontakt'.

Når du klikker på knappen, vises et modalvindu med et skjema for 'Ny kontakt'. Fyll ut følgende informasjon:

Velg kontakttype: Privat eller Bedrift.

Fullfør kontaktinformasjonen:

  • Kontaktnavn
  • Kundenummer (valgfritt)
  • Kontaktgruppe (valgfritt)
  • Du kan også merke av for å markere denne kontakten som en favoritt.

Kontaktens leveringsadresse – Fyll ut adressedetaljene for frakt. Sørg for at informasjonen er så detaljert som mulig for å sikre smidig og nøyaktig levering:

  • Adresse linje 1 og linje 2 er valgfrie.
  • Telefonnummer og e-post.
  • Land er alltid Norge.
  • Postnummer og by.
  • Kontaktperson og notater er valgfrie.

Når du har fullført skjemaet og klikker 'Opprett kontakt', lagres kontaktinformasjonen. Du får en bekreftelse på at den nye kontakten er opprettet, og den vises i kunderegisteret.

Du kan avbryte opprettelsen av en ny kontakt ved å klikke 'Avbryt'. Skjemaet lukkes da, og alle data du har fylt ut vil ikke bli lagret.

En ny kontakt kan også opprettes fra hovedsiden i kunderegisteret hvis du allerede har en eller flere kontakter. Klikk ganske enkelt på 'Ny kontakt'-knappen øverst til høyre.

Liste over kontakter

Når du allerede har kontakter i kunderegisteret, vises de i en listevisning delt inn i to seksjoner: Alle kontakter og Favoritter, som du kan veksle mellom når som helst.
Hver oppføring i listen viser nøkkelinformasjon, inkludert:

  • Kontaktnavn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-post

Markere en kontakt som favoritt

Du kan merke viktige kontakter som favoritter for rask tilgang.

  • Klikk på stjerneikonet ved siden av kontaktens navn.
  • Stjernen blir gul for å indikere at kontakten er markert som favoritt, og vil da vises under fanen Favoritter.
  • Du kan veksle mellom å vise alle kontakter og favoritter ved å klikke på fanene merket Alle kontakter eller Favoritter.

Rediger og slett kontakt

Fra kontaktlisten kan du utføre redigering eller sletting for en kontakt:

  • For å redigere en kontakt:
    • Finn kontakten i listen.
    • Klikk på redigeringsikonet til høyre i kontaktens rad.
    • Endre opplysningene i skjemaet som vises.
    • Klikk på Lagre for å bekrefte endringene.
  • For å slette en kontakt:
    • Finn kontakten i listen.
    • Klikk på sletteikonet til høyre i kontaktens rad.
    • Bekreft slettingen når du blir bedt om det. Denne handlingen kan ikke reverseres.

Søke etter kontakter

Øverst i kunderegisteret er det et søkefelt merket "Søk etter navn, e-post…". Du kan skrive inn kontaktens navn eller e-post for raskt å filtrere listen. Listen vil oppdateres dynamisk for å vise samsvarende resultater mens du skriver.

Sortere A-Å

For å sortere kontaktene alfabetisk etter navn, klikk på Sorter A-Å-knappen på høyre side av kontaktlisten. Systemet omorganiserer listen i alfabetisk rekkefølge umiddelbart.

Modal-oppsett

Utformingen av modalvinduene for "Opprett ny kontakt" og "Rediger kontakt" kan tilpasses av brukeren. Som standard vises modalen i midten av skjermen, men du kan flytte den til høyre side ved å klikke på ikonet for dette i modalvinduet.

Opprette en sending

Fra kontaktlisten kan du starte en ny sending for enhver kontakt:

  • Finn kontakten i listen.
  • Klikk på ikonet for "Opprett sending" til høyre i kontaktens rad, som åpner et skjema for ny sending. Dette skjemaet er identisk med skjemaet som brukes når du oppretter en sending fra forsendelseslisten.
  • Den nye sendingen vil automatisk vises i forsendelseslisten og være klar for behandling.

Vise en kontakt

For å vise detaljer for en kontakt:

  • Gå til kontaktlisten og klikk på kontakten du ønsker å se.
  • Når du klikker, åpnes kontaktinformasjonen på en egen side.
  • På denne siden vil du se to knapper:
    • Handlinger: Lar deg utføre raske handlinger som:
      • Merk kontakten som favoritt.
      • Slett kontakten.
      • Kontakt kundeservice.
    • Rediger kontakt: Brukes for å endre kontaktens detaljer.

Som en variabel del av prisen legger Bring på et drivstofftillegg for pakker og gods sendt gjennom Brings transportflåte.

Version 21 June 2022
Denne nettsiden bruker cookies, og nederst på denne siden får du en komplett oversikt over hvilke.
Vi bruker informasjonskapsler blant annet for å gjenkjenne deg som bruker i form av et anonymt id-nummer. Denne identifiseringen gjøres for å analysere trafikken på nettstedet og for å oppnå mer presis og relevant markedsføring i form av målretting av annonser.
For markedsføringsformål deler vi informasjon om hvordan du bruker nettstedet vårt med partnerne våre innen sosiale medier og annonsering, som kan kombinere den med annen informasjon du har gjort tilgjengelig for dem, eller som de har samlet inn gjennom din bruk av tjenestene deres. Les mer om hvilke opplysninger vi samler og hva vi ber om samtykke til i vår personvernerklæring.
Cookies er altså små tekstfiler som brukes av nettsteder for å holde styr på ulike opplysninger om de som besøker nettstedet. Filene lagres i din nettleser på din PC eller mobilenhet, og du kan derfor bruke innstillingene i din nettleser til å avvise dem eller slette dem.

Praktiske frakt-løsninger direkte i Mystore

I tillegg til at en cookie kan lagre valg du har gjort på et nettsted (som valg av språk eller varer lagt i handlekurv) benyttes ofte cookies til å lagre id-nummer. Dette gjør at opplysninger om deg og din bruk av nettstedet kan lagres i andre databaser, med en henvisning til dette id-nummeret. På den måten kan vi analysere hvordan ulike brukere benytter nettstedet uten at vi trenger å identifisere dem med navn eller andre personopplysninger.

I personopplysningsloven

I personopplysningsloven og GDPR er slike anonyme id-nummer allikevel definert som personopplysninger, og vi må derfor ha et lovlig behandlingsgrunnlag for å samle, lagre og behandle slike opplysninger. Hvilket behandlingsgrunnlag vi baserer oss på for ulike opplysninger og ulike formål er beskrevet i vår personvernerklæring.
Dersom behandlingsgrunnlaget er "legitim interesse/interesseavveiing" vil du oppleve at vi tillater ulike verktøy å lagre cookies i din nettleser uavhengig av hvorvidt du har tatt et valg eller ikke. Du kan allikevel slette eller sperre slike cookies ved å bruke funksjoner i nettleseren din.

For markedsføringsformål deler

Dersom behandlingsgrunnlaget er "samtykke" forholder vi oss til det valget du tar i varselet som dukker opp når du besøker nettstedet, og vi anser ikke samtykke som gitt før du har tatt et aktivt valg.Dersom du tidligere har tatt et valg vil du ikke få varselet på nytt, så lenge den cookien som husker dette valget er aktiv.

Har denne artikkelen hjulpet deg?