Hva kan vi hjelpe med?

Hjelpesenter
Kom i gang
Hvordan komme i gang med å bruke Profrakt

Trinn 1: Opprett din bruker

1. Besøk registreringssiden: Åpne nettleseren og gå til Adminpanel-registreringssiden https://app.profrakt.no/auth/login

2. Skriv inn din e-postadresse: Skriv inn e-postadressen i det e-post feltet.

3. Har du allerede en konto?: Hvis du allerede har en konto, klikk på lenken ‘Har du allerede en konto?’ for å gå til innloggingssiden.

4. Feilhåndtering

E-posten er allerede registrert: Denne feilen oppstår hvis e-postadressen du har skrevet inn allerede er tilknyttet en eksisterende konto. Klikk på lenken ‘Har du allerede en konto?’ for å navigere til innloggingssiden og skriv inn din e-post og passord for å få tilgang til kontoen.

Feil e-postformat: Denne feilen oppstår hvis e-postadressen du skrev inn ikke samsvarer med standardformatet for e-post (f.eks. mangler "@" eller domenet). Sørg for at e-postadressen din er i riktig format, som ‘eksempel@domene.com’. Korriger eventuelle skrivefeil og prøv å skrive inn e-postadressen på nytt.

5. Vellykket melding: Når e-posten er gyldig, vil et grønt merke vises ved siden av e-postfeltet, noe som indikerer at inntastingen er vellykket, og du kan gå videre.

6. Godta samtykkepreferanser: Et vindu for samtykkepreferanser vil dukke opp når du klikker på samtykkepreferanse-knappen nederst til høyre.

Vennligst gjennomgå samtykkepreferansene, inkludert informasjonskapsler og databruksvilkår. Klikk på ‘Aksepter alle’-knappen for å godta samtykkepreferansene, eller ‘Avvis alle’ for å avvise dem. Du kan også tilpasse preferansene dine, lagre tilpassede innstillinger og deretter akseptere dem.

7. Send e-post: Etter å ha skrevet inn e-postadressen din og sett det grønne merket, klikk på 'Send e-post'-knappen for å motta en bekreftelses-e-post.

8. Sjekk innboksen din: Du vil få en skjerm som ber deg sjekke innboksen din.

9. Bekreft e-posten: Åpne bekreftelses-e-posten fra Adminpanel og klikk på bekreftelseslenken for å bekrefte e-postadressen din. E-posten er gyldig i minst en uke.

10. Omdiriger til Adminpanel: Etter at du har klikket på bekreftelseslenken i e-posten, blir du omdirigert til Adminpanel-plattformen for å sette opp passordet ditt.

11. Opprett passord: Du vil bli bedt om å lage et passord for kontoen din. Vennligst skriv inn et sterkt og sikkert passord i det tiltenkte feltet:

  • Fra 8-64 tegn
  • Minst én bokstav
  • Minst ett tall
  • Minst én stor bokstav
  • Minst én liten bokstav
  • Ingen mellomrom

Mens du skriver inn passordet, vil systemet validere det. Hvis det ikke oppfyller kravene, vises et verktøytips for å veilede deg.

12. Vellykket melding: Når passordet er gyldig, vil et grønt merke vises ved siden av passordfeltet, noe som indikerer at inntastingen er vellykket, og du kan gå videre.

13. Gjenta passord: Bekreft passordet ditt ved å skrive det inn igjen i bekreftelsesfeltet. Når bekreftelsesfeltet er fullført, blir knappen ‘Sett passord’ aktiv.

14. Passordene stemmer ikke overens: Denne feilen oppstår hvis passordene som er skrevet inn i passord- og bekreftelsesfeltene ikke stemmer overens. Sørg for at begge passordfeltene samsvarer nøyaktig. Skriv inn passordet og bekreftelsespå nytt, og klikk deretter på 'Opprett passord' igjen.

15. Passordene stemmer overens: Når passordene samsvarer, kan du fortsette. Klikk på knappen 'Sett passord' for å sette passordet og fullføre registreringsprosessen. Etter å ha klikket på knappen 'Sett passord', blir du omdirigert til innloggingssiden.

16. Logg inn på Adminpanel-plattformen: På innloggingssiden, skriv inn e-postadressen du brukte under registreringsprosessen. Skriv inn passordet du opprettet i forrige trinn. Klikk på 'Logg inn'-knappen for å få tilgang til kontoen din og begynne å bruke Adminpanel-plattformen.

Tips:Hvis du støter på problemer med innlogging, sjekk at e-posten og passordet er skrevet inn riktig.Bruk alternativet "Glemt passord" hvis du ikke kan huske passordet ditt for å tilbakestille det.

Trinn 2: Registrer bedriften din

1. Etter innlogging blir du møtt med en velkomstskjerm for å fullføre følgende trinn sekvensielt. Den neste handlingen kan ikke utføres før den forrige er fullført:

  • Fullfør din profiloppsett
  • Legg til din første bedrift
  • Fullfør rask onboarding

1) Fullfør profiloppsett: Klikk på knappen ‘Sett opp profil’.

Du vil finne to faner: Generelt og Sikkerhet.

  • I fanen Generelt, fyll inn dine personlige opplysninger for kontoen:
    • Ditt bilde:
    • Godkjente filtyper: JPEG, PNG eller GIF
    • Maksimal størrelse: 3MB
    • Fornavn
    • Etternavn
    • Telefonnummer
    • E-post
  • Merk: Hvis du endrer e-postadressen, må du bekrefte den på nytt. Klikk ‘Endre’ for å redigere e-posten. Klikk deretter på knappen ‘Lagre endringer’.

I fanen Sikkerhet kan du endre passordet ditt eller slette kontoen din.

  • For å oppdatere passordet, skriv ganske enkelt inn et nytt passord, gjenta det og klikk på knappen ‘Lagre endringer’.
  • For å slette kontoen, klikk på knappen ‘Slett konto’, og du vil motta instruksjoner om hvordan du gjør dette via e-post.

Klikk deretter på knappen ‘Lagre endringer’ hvis du har gjort endringer ELLER ‘Avbryt’ for å forlate siden.

2) Legg til din første bedrift: Klikk på knappen ‘Legg til bedrift’.

Skriv inn firmanavn eller organisasjonsnummer (skal være 9 sifre langt). Systemet vil validere det og vise bedriften fra listen. Klikk på ‘Opprett’ for å legge bedriften til kontoen din.

Etter å ha klikket 'Opprett', vil et modalvindu dukke opp som ber deg fullføre bedriftsdetaljene. Klikk deretter på 'Opprett' for å legge bedriften til kontoen din.

Hvis bedriften ikke er på listen, klikk på 'Kan ikke finne bedriften min' for å åpne et supportvindu der du kan sende inn forespørselen din.

3) Fullfør rask onboarding: Klikk på knappen ‘Fullfør onboarding’. Dette trinnet kan hoppes over hvis du ikke ønsker å fullføre det.

For å starte onboarding, velg en klient fra listen og klikk på knappen 'Kom i gang'. På dette tidspunktet kan dette trinnet fortsatt hoppes over.

Deretter blir du bedt om å svare på 3 spørsmål for å hjelpe oss med å forstå dine behov bedre. Klikk ganske enkelt på ‘Neste’-knappen for å gå videre. Spørsmålene er som følger:

1. Hvor hørte du om oss? og Hvilken transportør ønsker du å benytte?

2. Hvor mange pakker sender du hver dag?

  1. Hvilke tjenester benytter du?

Når du har svart på det tredje spørsmålet, vil skjermen varsle deg om at alt er i orden, og at svarene dine er sendt inn. Klikk ganske enkelt på 'Lukk' for å gå videre.

Trinn 3: Begynn å sende pakker Når du klikker ‘Lukk’ på forrige side, blir du omdirigert til Adminpanel-siden, hvor du kan få tilgang til alle funksjonene og begynne å opprette forsendelser.

Som en variabel del av prisen legger Bring på et drivstofftillegg for pakker og gods sendt gjennom Brings transportflåte.

Version 21 June 2022
Denne nettsiden bruker cookies, og nederst på denne siden får du en komplett oversikt over hvilke.
Vi bruker informasjonskapsler blant annet for å gjenkjenne deg som bruker i form av et anonymt id-nummer. Denne identifiseringen gjøres for å analysere trafikken på nettstedet og for å oppnå mer presis og relevant markedsføring i form av målretting av annonser.
For markedsføringsformål deler vi informasjon om hvordan du bruker nettstedet vårt med partnerne våre innen sosiale medier og annonsering, som kan kombinere den med annen informasjon du har gjort tilgjengelig for dem, eller som de har samlet inn gjennom din bruk av tjenestene deres. Les mer om hvilke opplysninger vi samler og hva vi ber om samtykke til i vår personvernerklæring.
Cookies er altså små tekstfiler som brukes av nettsteder for å holde styr på ulike opplysninger om de som besøker nettstedet. Filene lagres i din nettleser på din PC eller mobilenhet, og du kan derfor bruke innstillingene i din nettleser til å avvise dem eller slette dem.

Praktiske frakt-løsninger direkte i Mystore

I tillegg til at en cookie kan lagre valg du har gjort på et nettsted (som valg av språk eller varer lagt i handlekurv) benyttes ofte cookies til å lagre id-nummer. Dette gjør at opplysninger om deg og din bruk av nettstedet kan lagres i andre databaser, med en henvisning til dette id-nummeret. På den måten kan vi analysere hvordan ulike brukere benytter nettstedet uten at vi trenger å identifisere dem med navn eller andre personopplysninger.

I personopplysningsloven

I personopplysningsloven og GDPR er slike anonyme id-nummer allikevel definert som personopplysninger, og vi må derfor ha et lovlig behandlingsgrunnlag for å samle, lagre og behandle slike opplysninger. Hvilket behandlingsgrunnlag vi baserer oss på for ulike opplysninger og ulike formål er beskrevet i vår personvernerklæring.
Dersom behandlingsgrunnlaget er "legitim interesse/interesseavveiing" vil du oppleve at vi tillater ulike verktøy å lagre cookies i din nettleser uavhengig av hvorvidt du har tatt et valg eller ikke. Du kan allikevel slette eller sperre slike cookies ved å bruke funksjoner i nettleseren din.

For markedsføringsformål deler

Dersom behandlingsgrunnlaget er "samtykke" forholder vi oss til det valget du tar i varselet som dukker opp når du besøker nettstedet, og vi anser ikke samtykke som gitt før du har tatt et aktivt valg.Dersom du tidligere har tatt et valg vil du ikke få varselet på nytt, så lenge den cookien som husker dette valget er aktiv.

Har denne artikkelen hjulpet deg?