Trinn 1: Opprett din bruker
1. Besøk registreringssiden: Åpne nettleseren og gå til Adminpanel-registreringssiden https://app.profrakt.no/auth/login
2. Skriv inn din e-postadresse: Skriv inn e-postadressen i det e-post feltet.
3. Har du allerede en konto?: Hvis du allerede har en konto, klikk på lenken ‘Har du allerede en konto?’ for å gå til innloggingssiden.
4. Feilhåndtering
E-posten er allerede registrert: Denne feilen oppstår hvis e-postadressen du har skrevet inn allerede er tilknyttet en eksisterende konto. Klikk på lenken ‘Har du allerede en konto?’ for å navigere til innloggingssiden og skriv inn din e-post og passord for å få tilgang til kontoen.
Feil e-postformat: Denne feilen oppstår hvis e-postadressen du skrev inn ikke samsvarer med standardformatet for e-post (f.eks. mangler "@" eller domenet). Sørg for at e-postadressen din er i riktig format, som ‘eksempel@domene.com’. Korriger eventuelle skrivefeil og prøv å skrive inn e-postadressen på nytt.
5. Vellykket melding: Når e-posten er gyldig, vil et grønt merke vises ved siden av e-postfeltet, noe som indikerer at inntastingen er vellykket, og du kan gå videre.
6. Godta samtykkepreferanser: Et vindu for samtykkepreferanser vil dukke opp når du klikker på samtykkepreferanse-knappen nederst til høyre.
Vennligst gjennomgå samtykkepreferansene, inkludert informasjonskapsler og databruksvilkår. Klikk på ‘Aksepter alle’-knappen for å godta samtykkepreferansene, eller ‘Avvis alle’ for å avvise dem. Du kan også tilpasse preferansene dine, lagre tilpassede innstillinger og deretter akseptere dem.
7. Send e-post: Etter å ha skrevet inn e-postadressen din og sett det grønne merket, klikk på 'Send e-post'-knappen for å motta en bekreftelses-e-post.
8. Sjekk innboksen din: Du vil få en skjerm som ber deg sjekke innboksen din.
9. Bekreft e-posten: Åpne bekreftelses-e-posten fra Adminpanel og klikk på bekreftelseslenken for å bekrefte e-postadressen din. E-posten er gyldig i minst en uke.
10. Omdiriger til Adminpanel: Etter at du har klikket på bekreftelseslenken i e-posten, blir du omdirigert til Adminpanel-plattformen for å sette opp passordet ditt.
11. Opprett passord: Du vil bli bedt om å lage et passord for kontoen din. Vennligst skriv inn et sterkt og sikkert passord i det tiltenkte feltet:
Mens du skriver inn passordet, vil systemet validere det. Hvis det ikke oppfyller kravene, vises et verktøytips for å veilede deg.
12. Vellykket melding: Når passordet er gyldig, vil et grønt merke vises ved siden av passordfeltet, noe som indikerer at inntastingen er vellykket, og du kan gå videre.
13. Gjenta passord: Bekreft passordet ditt ved å skrive det inn igjen i bekreftelsesfeltet. Når bekreftelsesfeltet er fullført, blir knappen ‘Sett passord’ aktiv.
14. Passordene stemmer ikke overens: Denne feilen oppstår hvis passordene som er skrevet inn i passord- og bekreftelsesfeltene ikke stemmer overens. Sørg for at begge passordfeltene samsvarer nøyaktig. Skriv inn passordet og bekreftelsespå nytt, og klikk deretter på 'Opprett passord' igjen.
15. Passordene stemmer overens: Når passordene samsvarer, kan du fortsette. Klikk på knappen 'Sett passord' for å sette passordet og fullføre registreringsprosessen. Etter å ha klikket på knappen 'Sett passord', blir du omdirigert til innloggingssiden.
16. Logg inn på Adminpanel-plattformen: På innloggingssiden, skriv inn e-postadressen du brukte under registreringsprosessen. Skriv inn passordet du opprettet i forrige trinn. Klikk på 'Logg inn'-knappen for å få tilgang til kontoen din og begynne å bruke Adminpanel-plattformen.
Tips:Hvis du støter på problemer med innlogging, sjekk at e-posten og passordet er skrevet inn riktig.Bruk alternativet "Glemt passord" hvis du ikke kan huske passordet ditt for å tilbakestille det.
Trinn 2: Registrer bedriften din
1. Etter innlogging blir du møtt med en velkomstskjerm for å fullføre følgende trinn sekvensielt. Den neste handlingen kan ikke utføres før den forrige er fullført:
1) Fullfør profiloppsett: Klikk på knappen ‘Sett opp profil’.
Du vil finne to faner: Generelt og Sikkerhet.
I fanen Sikkerhet kan du endre passordet ditt eller slette kontoen din.
Klikk deretter på knappen ‘Lagre endringer’ hvis du har gjort endringer ELLER ‘Avbryt’ for å forlate siden.
2) Legg til din første bedrift: Klikk på knappen ‘Legg til bedrift’.
Skriv inn firmanavn eller organisasjonsnummer (skal være 9 sifre langt). Systemet vil validere det og vise bedriften fra listen. Klikk på ‘Opprett’ for å legge bedriften til kontoen din.
Etter å ha klikket 'Opprett', vil et modalvindu dukke opp som ber deg fullføre bedriftsdetaljene. Klikk deretter på 'Opprett' for å legge bedriften til kontoen din.
Hvis bedriften ikke er på listen, klikk på 'Kan ikke finne bedriften min' for å åpne et supportvindu der du kan sende inn forespørselen din.
3) Fullfør rask onboarding: Klikk på knappen ‘Fullfør onboarding’. Dette trinnet kan hoppes over hvis du ikke ønsker å fullføre det.
For å starte onboarding, velg en klient fra listen og klikk på knappen 'Kom i gang'. På dette tidspunktet kan dette trinnet fortsatt hoppes over.
Deretter blir du bedt om å svare på 3 spørsmål for å hjelpe oss med å forstå dine behov bedre. Klikk ganske enkelt på ‘Neste’-knappen for å gå videre. Spørsmålene er som følger:
1. Hvor hørte du om oss? og Hvilken transportør ønsker du å benytte?
2. Hvor mange pakker sender du hver dag?
Når du har svart på det tredje spørsmålet, vil skjermen varsle deg om at alt er i orden, og at svarene dine er sendt inn. Klikk ganske enkelt på 'Lukk' for å gå videre.
Trinn 3: Begynn å sende pakker Når du klikker ‘Lukk’ på forrige side, blir du omdirigert til Adminpanel-siden, hvor du kan få tilgang til alle funksjonene og begynne å opprette forsendelser.