Hva kan vi hjelpe med?

Hjelpesenter
Api og integrasjoner
Hvordan komme i gang med Profrakt i Mystore

For å ta i bruk integrasjonen, må Mystore først aktivere sin EDI plugin for dere.

Denne kan bestilles her og vil etter kort tid aktiveres av Mystore. Har dere allerede denne appen fra Mystore, trenger dere kun å sende en beskjed til Mystore om at dere ønsker den skal peke mot Profrakt i stedet for mot Logistra, så vil de ta kontakt og avtale et tidspunkt for overgangen. Når appen er aktivert finner dere innstillingene til modulen via Mystore > Meny > Apps > Innstillinger > EDI > (Logistra / Profrakt). Klikk på tannhjulet nede i høyre hjørne på modulen for å verifisere/registrere deres innstillinger for modulen. Dette er en modul som også brukes til andre løsninger, så ikke alle innstillinger er relevante for din Profrakt-integrasjon, enkelte titler er foreløpig også misvisende, men verifiser i dine innstillinger at API nøkkel og Managership ID (Sender ID) er korrekt.

Din Profrakt API nøkkel og Managership ID finner du i dine Innstillinger når du er logget inn på din konto på profrakt.no.

Sjekk også at "Fra" og "Retur" adressefeltene er korrekt angitt både i dine EDI innstillinger i Mystore, samt i returadresse-registeret.

Automatisert utskrift: For å benytte seg av våre automatiserte metoder for etikettutskrift, altså at etikettene skrives ut umiddelbart når en ordre er behandlet, kreves det etikettskriver(e) levert av oss. Skriverne kommer forhåndsprogrammert til dere, så alt man trenger å gjøre er å koble til strøm og en nettverkskabel med et aktivt nettverkspunkt direkte i skriveren, så er alt klart til bruk! Ingen vanskelige installasjoner altså, men skulle dere trenge hjelp så er vi alltid tilgjengelig enten via kundeservice@profrakt.no eller telefon +47 23 70 70 00. Support er som alltid gratis hos oss. Kontakt oss dersom dere ønsker tilbud på en slik skriver.

Dersom skriveren kobler seg opp korrekt og viser at den er koblet korrekt til nettverket deres via det grønne lyset helt til høyre på panelet, men ingen etiketter kommer ut når dere behandler ordrer i Mystore: Gå igjen til >Mystore > Meny > Apps > Innstillinger > EDI og verifiser at "Printervalg" er aktivert:

Når du endrer bestillingsstatus til "Sendt", eller annen definert status, for å fullføre en bestilling, vises en meny for utskrift av fraktetiketter. Valgene i denne menyen hentes direkte fra din konto hos Profrakt og fraktmetodene som vises i denne menyen er de samme fraktmetodene du har tilgjengelig hos Profrakt. Systemet prøver automatisk å velge fraktmetode basert på kundens valg. Dersom dette ikke gjøres, gå til Meny > Konfigurasjon > Fraktmetoder og gå deretter inn på "Avanserte valg" for hver fraktmetode. Her kan man koble sine fraktmetoder i checkout direkte til ønskede fraktmetoder hos Profrakt, via "Koble til Logistra-modul". (Tittelnavnene blir endret).

Du kan velge å dele opp forsendelsen i flere pakker. Feltet for Profrakt vil da eksempelvis se slik ut.

Mystores app støtter også massehåndtering av ordrer, slik at man kan prosessere flere ordre i løpet av én og samme prosess direkte fra ordreoversikten!</strong></p><p>&nbsp;</p>

Som en variabel del av prisen legger Bring på et drivstofftillegg for pakker og gods sendt gjennom Brings transportflåte.

Version 21 June 2022
Denne nettsiden bruker cookies, og nederst på denne siden får du en komplett oversikt over hvilke.
Vi bruker informasjonskapsler blant annet for å gjenkjenne deg som bruker i form av et anonymt id-nummer. Denne identifiseringen gjøres for å analysere trafikken på nettstedet og for å oppnå mer presis og relevant markedsføring i form av målretting av annonser.
For markedsføringsformål deler vi informasjon om hvordan du bruker nettstedet vårt med partnerne våre innen sosiale medier og annonsering, som kan kombinere den med annen informasjon du har gjort tilgjengelig for dem, eller som de har samlet inn gjennom din bruk av tjenestene deres. Les mer om hvilke opplysninger vi samler og hva vi ber om samtykke til i vår personvernerklæring.
Cookies er altså små tekstfiler som brukes av nettsteder for å holde styr på ulike opplysninger om de som besøker nettstedet. Filene lagres i din nettleser på din PC eller mobilenhet, og du kan derfor bruke innstillingene i din nettleser til å avvise dem eller slette dem.

Praktiske frakt-løsninger direkte i Mystore

I tillegg til at en cookie kan lagre valg du har gjort på et nettsted (som valg av språk eller varer lagt i handlekurv) benyttes ofte cookies til å lagre id-nummer. Dette gjør at opplysninger om deg og din bruk av nettstedet kan lagres i andre databaser, med en henvisning til dette id-nummeret. På den måten kan vi analysere hvordan ulike brukere benytter nettstedet uten at vi trenger å identifisere dem med navn eller andre personopplysninger.

I personopplysningsloven

I personopplysningsloven og GDPR er slike anonyme id-nummer allikevel definert som personopplysninger, og vi må derfor ha et lovlig behandlingsgrunnlag for å samle, lagre og behandle slike opplysninger. Hvilket behandlingsgrunnlag vi baserer oss på for ulike opplysninger og ulike formål er beskrevet i vår personvernerklæring.
Dersom behandlingsgrunnlaget er "legitim interesse/interesseavveiing" vil du oppleve at vi tillater ulike verktøy å lagre cookies i din nettleser uavhengig av hvorvidt du har tatt et valg eller ikke. Du kan allikevel slette eller sperre slike cookies ved å bruke funksjoner i nettleseren din.

For markedsføringsformål deler

Dersom behandlingsgrunnlaget er "samtykke" forholder vi oss til det valget du tar i varselet som dukker opp når du besøker nettstedet, og vi anser ikke samtykke som gitt før du har tatt et aktivt valg.Dersom du tidligere har tatt et valg vil du ikke få varselet på nytt, så lenge den cookien som husker dette valget er aktiv.

Har denne artikkelen hjulpet deg?