Hva kan vi hjelpe med?

Hjelpesenter
Api og integrasjoner
Hvordan komme i gang med Profrakt i Ongoing WMS

Å integrere Ongoing med Profrakt tar svært kort tid. Etter oppsett kan du håndtere dine sendinger gjennom Profrakt-avtalen din direkte fra Ongoing, inkludert sømløs utskrift av etiketter via Profrakt Skyprint.

Koble Profrakt til Ongoing WMS:

Her er en skjermvideo av en standard oppkobling av integrasjonen, som tok litt over fem minutter, inkludert litt snakk. Detaljert instruksjon følger under.

Steg for steg:

1) Logg inn og installer Profrakt-integrasjonen

Start ved å logge deg inn på din konto i Ongoing. Ha din API-nøkkel fra Profrakt lett tilgjengelig. Denne finner du i dine Innstillinger under fanen API når du er logget inn på Profrakt.

Gå til menyvalget "Administrasjon" > "Integrasjoner og Epost". Klikk deretter på "+ Ny integrasjon eller e-post". Scroll ned til "Shipping platforms" og velg "Profrakt" fra listen over tilgjengelige.

Koble til din Profrakt/Adminpanel konto:

Velg korrekt miljø*, og kopier og lim inn din API-nøkkel fra Profrakt under Innstillinger > API. Klikk deretter "Hent data fra Profrakt".

*Tips: Velg miljøet "Produksjon - Profrakt.no" med mindre du har mottatt en API-nøkkel fra vårt testmiljø og ønsker å teste integrasjonen før produksjon.

Koble vareeier til korrekt Profrakt-konto:

Klikk på "+ Legg til managership id (avsender-ID)". Velg deretter korrekt vareeier i Ongoing som skal legges til integrasjonen, og velg blant dine registrerte Managerships (f.eks. avsendersteder, butikker, lagersteder) i Profrakt. Du kan opprette flere via dine Innstillinger.

Auto-print / Profrakt Skyprint:

Dersom du ønsker automatisk og skybasert etikettutskrift når en ordre behandles, og allerede har en Profrakt Skyprint, huker du av for "Auto-print". Hvis du ikke har en Profrakt Skyprint, men ønsker funksjonaliteten, kan den bestilles i vår nettbutikk.

*Merk: Dersom du lagerfører dine produkter på et tredjepartslager, kan det hende lageret allerede har en eller flere Profrakt Skyprints. Be lageret kontakte oss for nødvendige tilganger.

Legge til flere avsendersteder/butikker:

Legg til flere registrerte adresser i Profrakt via "+ Add Managership ID (Sender ID)". Når alle ønskede Managerships er lagt til, klikker du på "Oppdater" og går videre til neste steg.

2) Registrer transportbedrifter i Ongoing:

Gå til menyvalget "Register" i Ongoing og velg "Transportbedrifter" under "Transportører". Klikk deretter på "Se hvilke transporttjenester som er tilgjengelige" under Funksjoner. Velg de fraktmetodene du ønsker tilgjengelig via Ongoing, og klikk "Importer".

3) Registrer transportavtaler i Ongoing:

Gå til menyvalget "Register" i Ongoing og velg "Transportavtaler" under "Transportører". Klikk på "Importer transportavtale fra integrasjoner". Velg transportavtalene fra fraktmetodene du har valgt, og klikk "Importer".

Integrasjonen er nå opprettet, og Ongoing vil kommunisere med Profrakt når du registrerer sendinger.

4) I bruk:

Når en eller flere ordre er tildelt og plukket, markerer du ønskede ordre og velger ønsket fraktmetode fra dine transportavtaler hos Profrakt.

*Tips: Det er også mulig å automatisere prosessen for sendingsregistrering ved hjelp av reglement for innkommende ordrer. For hjelp til oppsett, kontakt Ongoing.

Spore sending:

Sendte ordre kan spores ved å åpne detaljene for en ordre og klikke på sendingsnummeret under "Ordresporing".

Laste ned etikett:

Dersom du trenger å laste ned en etikett, åpner du detaljene for en ordre og scroller ned til "Filer" for å laste ned etiketten.

Avsluttende ord:

Både Ongoing og Profrakt kan hjelpe dersom det oppstår problemer eller spørsmål knyttet til integrasjonen. Vi tar også imot tips til forbedringer.

For generelle spørsmål om bruk av løsningen, kontakt Ongoing WMS. For spørsmål om integrasjonen eller våre løsninger, kontakt Profrakt.

Som en variabel del av prisen legger Bring på et drivstofftillegg for pakker og gods sendt gjennom Brings transportflåte.

Version 21 June 2022
Denne nettsiden bruker cookies, og nederst på denne siden får du en komplett oversikt over hvilke.
Vi bruker informasjonskapsler blant annet for å gjenkjenne deg som bruker i form av et anonymt id-nummer. Denne identifiseringen gjøres for å analysere trafikken på nettstedet og for å oppnå mer presis og relevant markedsføring i form av målretting av annonser.
For markedsføringsformål deler vi informasjon om hvordan du bruker nettstedet vårt med partnerne våre innen sosiale medier og annonsering, som kan kombinere den med annen informasjon du har gjort tilgjengelig for dem, eller som de har samlet inn gjennom din bruk av tjenestene deres. Les mer om hvilke opplysninger vi samler og hva vi ber om samtykke til i vår personvernerklæring.
Cookies er altså små tekstfiler som brukes av nettsteder for å holde styr på ulike opplysninger om de som besøker nettstedet. Filene lagres i din nettleser på din PC eller mobilenhet, og du kan derfor bruke innstillingene i din nettleser til å avvise dem eller slette dem.

Praktiske frakt-løsninger direkte i Mystore

I tillegg til at en cookie kan lagre valg du har gjort på et nettsted (som valg av språk eller varer lagt i handlekurv) benyttes ofte cookies til å lagre id-nummer. Dette gjør at opplysninger om deg og din bruk av nettstedet kan lagres i andre databaser, med en henvisning til dette id-nummeret. På den måten kan vi analysere hvordan ulike brukere benytter nettstedet uten at vi trenger å identifisere dem med navn eller andre personopplysninger.

I personopplysningsloven

I personopplysningsloven og GDPR er slike anonyme id-nummer allikevel definert som personopplysninger, og vi må derfor ha et lovlig behandlingsgrunnlag for å samle, lagre og behandle slike opplysninger. Hvilket behandlingsgrunnlag vi baserer oss på for ulike opplysninger og ulike formål er beskrevet i vår personvernerklæring.
Dersom behandlingsgrunnlaget er "legitim interesse/interesseavveiing" vil du oppleve at vi tillater ulike verktøy å lagre cookies i din nettleser uavhengig av hvorvidt du har tatt et valg eller ikke. Du kan allikevel slette eller sperre slike cookies ved å bruke funksjoner i nettleseren din.

For markedsføringsformål deler

Dersom behandlingsgrunnlaget er "samtykke" forholder vi oss til det valget du tar i varselet som dukker opp når du besøker nettstedet, og vi anser ikke samtykke som gitt før du har tatt et aktivt valg.Dersom du tidligere har tatt et valg vil du ikke få varselet på nytt, så lenge den cookien som husker dette valget er aktiv.

Har denne artikkelen hjulpet deg?