Hva kan vi hjelpe med?

Hjelpesenter
Api og integrasjoner
Hvordan komme i gang med Profrakt i WooCommerce

WildRobot sin WooCommerce frakt plugin benyttes av hundrevis av nettbutikker landet rundt. Denne gjør frakthåndteringen svært rask og enkel, og er meget fleksibel både når det kommer til opprettelse av fraktmetoder i checkout, med dertil one-click prosessering av sendingsregistrering og utskrift av etikett. Pluginen støtter også massehåndtering av ordrer, og er tilrettelagt for å kunne overstyre fraktmetode ved sending. WildRobot tilbyr fri support, men vi kan fra vår side også være behjelpelig med oppsett og generelle spørsmål rundt pluginen.

Det anbefales å benytte seg av vår skyprint løsning, Profrakt Skyprint for en mer fleksibel og automatisert fraktetikett-utskrift, men etikettene kan også lastes ned og skrives ut som PDF filer direkte i pluginen. Kontakt oss gjerne dersom dere ønsker mer informasjon om en mer automatisert utskriftsprosess!

Gjennomgang av funksjonalitet:

Her er en skjermvideo hvor vi viser mye av funksjonaliteten pluginen tilbyr, samt hvor vi går gjennom anbefalt prosedyre for installasjon og førstegangsoppsett. Spør oss gjerne dersom du har spørsmål ut over dette, men husk at pluginen leveres av WildRobot så ved mer avanserte spørsmål, eller hjelp til eventuell feilsøking, så er WildRobot de korrekte å kontakte.

Installasjon av Wildrobot frakt integrasjon i WooCommerce:

Gå til nettbutikken din, og finn "Utvidelser" i menyen til venstre, hold musepekeren over, og velg "Legg til ny". I neste skjermbilde, søk etter "Profrakt" i søkefeltet oppe i høyre hjørne og du vil finne WildRobot Fraktintegrasjon.

Klikk på "Installer nå", vent noen sekunder, og aktiver deretter utvidelsen når installasjonen er fullført.

Oppsett av plugin:

Når Wildrobot Fraktintegrasjon er installert må den settes opp til å kommunisere med din Profrakt konto. Dette gjør du på følgende måte. Logg deg inn på profrakt.no. Verifiser at den ønskede bedriftskontoen du ønsker å koble til er aktiv fra nedtrekksmenyen Man kan legge til og administrere flere bedrifter i Profrakt dersom man ønsker at frakten skal belastes forskjellige firma. Man kan kan også registrere flere avsendersteder (eller butikker / nettbutikker / lagerlokasjoner) under samme firma dersom all frakt skal faktureres samme bedrift.

Kopier API nøkkel:

Klikk deretter på innstillinger nede i venstre hjørne, og deretter fanen "API", og marker og kopier din Profrakt API Key. Pass på så du ikke kopierer med deg noen mellomrom når du kopierer API nøkkelen da dette vil føre til feil-autentisering. Den beste metoden å kopiere API nøkler på er å dobbeltklikke på nøkkelen, da vil kun nøkkelen markeres uten eventuelle innledende eller avsluttende mellomrom, og du kan deretter kopiere denne.

I nettbutikken:

Gå tilbake til din nettbutikk, og klikk på WooCommerce for å utvide valgene under WooCommerce. Velg deretter "Wildrobot innstillinger". Dette vil åpne innstilingene for WildRobot modulen, og i fanen "API nøkkel og avsender" limer du inn API nøkkelen din fra profrakt.no. Klikk så på "Lagre API nøkkel". WildRobot henter så informasjon om dine avsenderadresser fra Profrakt. Velg så ditt ønskede avsendersted fra valgene under "Velg avsender", og klikk på "Lagre avsender".

Dine fraktavtaler, og eventuelle Profrakt Skyprints, hentes så fra din konto hos oss i Profrakt, og du er klar til å konfigurere pluginen.

Konfigurasjon og oppsett av pluginen: Vi henviser til WildRobots egen dokumentasjon når det kommer til generelt oppsett av pluginen, men dersom dere ikke benytter dere av vår Profrakt Skyprint, så anbefaler vi spesielt at det nederste valget i fanen "Innstillinger" aktiveres, da dette forenkler utskrift via PDF filer dersom "Handlinger" er aktivert i ordreoversikten. vil sørge for sømløs utskrift av fraktetiketter når en ordre behandles i WooCommerce. Du trenger altså ikke å laste ned etiketten som PDF fil, for så å velge en lokalt installert skriver for så å skrive ut etiketten. Med en Profrakt Skyprint vil etiketten(e) skrives ut atuomatisk umiddelbart etter sendingsregistrering.

Aktiver handlinger i WooCommerce:

Vi anbefaler også at "Handlinger" aktiveres fra "Visningsinnstillinger" i ordreoversikten dersom denne ikke allerede er aktivert, da denne gir mulighet for direktesending med ett museklikk basert på kundens valg i checkout, og også overstyring av fraktmetode, av hver enkelt ordre direkte fra ordreoversikten.

Automatisere sendingsregistrering:

Modulen kan settes opp til å automatisk opprette en sending dersom en ordre fullføres. Dette gjøres i pluginens "Innstillinger" og du kan her velge om du ønsker at sendingen skal opprettes når en ordre fullføres, eller om du vil at ordren skal fullføres når når du oppretter sendingen. Full fleksibilitet og full kontroll over frakt i checkout

Vi minner også gjerne igjen om at pluginen gir mulighet for en fraktmetode, som gir fleksibilitet langt ut over hva WooCommerce tilbyr som standard. Ta en titt på valgene denne fraktmetoden gir dere via WooCommerce > Innstillinger > Frakt > Norge >Rediger >Legg til fraktmetode

Modulen koster fra kr. 299,- pr. mnd., men som kunde av Profrakt har vi forhandlet frem 15% rabatt til våre kunder. Kontakt oss om dette per epost eller telefon, så vil dere få en rabattkode av oss som benyttes ved betaling av modulen.

Som en variabel del av prisen legger Bring på et drivstofftillegg for pakker og gods sendt gjennom Brings transportflåte.

Version 21 June 2022
Denne nettsiden bruker cookies, og nederst på denne siden får du en komplett oversikt over hvilke.
Vi bruker informasjonskapsler blant annet for å gjenkjenne deg som bruker i form av et anonymt id-nummer. Denne identifiseringen gjøres for å analysere trafikken på nettstedet og for å oppnå mer presis og relevant markedsføring i form av målretting av annonser.
For markedsføringsformål deler vi informasjon om hvordan du bruker nettstedet vårt med partnerne våre innen sosiale medier og annonsering, som kan kombinere den med annen informasjon du har gjort tilgjengelig for dem, eller som de har samlet inn gjennom din bruk av tjenestene deres. Les mer om hvilke opplysninger vi samler og hva vi ber om samtykke til i vår personvernerklæring.
Cookies er altså små tekstfiler som brukes av nettsteder for å holde styr på ulike opplysninger om de som besøker nettstedet. Filene lagres i din nettleser på din PC eller mobilenhet, og du kan derfor bruke innstillingene i din nettleser til å avvise dem eller slette dem.

Praktiske frakt-løsninger direkte i Mystore

I tillegg til at en cookie kan lagre valg du har gjort på et nettsted (som valg av språk eller varer lagt i handlekurv) benyttes ofte cookies til å lagre id-nummer. Dette gjør at opplysninger om deg og din bruk av nettstedet kan lagres i andre databaser, med en henvisning til dette id-nummeret. På den måten kan vi analysere hvordan ulike brukere benytter nettstedet uten at vi trenger å identifisere dem med navn eller andre personopplysninger.

I personopplysningsloven

I personopplysningsloven og GDPR er slike anonyme id-nummer allikevel definert som personopplysninger, og vi må derfor ha et lovlig behandlingsgrunnlag for å samle, lagre og behandle slike opplysninger. Hvilket behandlingsgrunnlag vi baserer oss på for ulike opplysninger og ulike formål er beskrevet i vår personvernerklæring.
Dersom behandlingsgrunnlaget er "legitim interesse/interesseavveiing" vil du oppleve at vi tillater ulike verktøy å lagre cookies i din nettleser uavhengig av hvorvidt du har tatt et valg eller ikke. Du kan allikevel slette eller sperre slike cookies ved å bruke funksjoner i nettleseren din.

For markedsføringsformål deler

Dersom behandlingsgrunnlaget er "samtykke" forholder vi oss til det valget du tar i varselet som dukker opp når du besøker nettstedet, og vi anser ikke samtykke som gitt før du har tatt et aktivt valg.Dersom du tidligere har tatt et valg vil du ikke få varselet på nytt, så lenge den cookien som husker dette valget er aktiv.

Har denne artikkelen hjulpet deg?